Forumul Airsoft.ro Bine ati venit pe forumul airsoftistilor din Romania! » Intra in magazinul online

Regulament de joc

REGULAMENT CARPATI SOFTAIR PIATRA NEAMT

Moderator: SVEN

REGULAMENT CARPATI SOFTAIR PIATRA NEAMT

Postby SVEN » 31 Jan 2013, 19:10

REGULAMENT CARPATI SOFT AIR

1.REGULAMENT DE JOC.
Pentru buna desfasurare a jocului de AIRSOFT, prezentul regulament este obligatoriu si general valabil pentru toti participantii la aceasta activitate militaro-sportiva: -invitati ai clubului CARPATI SOFT AIR;
-aspiranti ai clubului CARPATI SOFT AIR;
-membrii ai clubului CARPATI SOFT AIR.

A.Reguli de siguranta.
a) Echipament.
b) Limitari de viteza si distanta de angajare.


a) Echipament.
Pentru a evita posibilele vatamari corporale provocate de replicile de airsoft, dar si cele accidentale ce pot surveni in urma neatentiei jucatorilor (cazaturi, alunecari, etc.) se impune urmatorul echipament:

-Ochelari sau masti de protectie destinate jocului de AIRSOFT, pentru protejarea ochilor/fetei;

De asemenea se recomanda urmatorul echipament:

- Casca de protectie pentru protejarea urechilor si a capului;
-Manusi de protectie;
-Genunchiere si cotiere;
-Incaltaminte speciala (ghete/bocanci cu caramb inalt);
-Echipament de camuflaj rezistent la uzura.

OBSERVATII:
1.Este obligatorie purtarea ochelarilor de protectie în timpul jocului.Raspunderea pentru eventualele traume o poarta jucatorul ce a incalcat acest punct al regulamentului.
2.Se admite utilizarea de catre participanti a oricarui tip de echipament militar din cele care se afla in vanzare sau fabricate de sine statator.
3.Echipamentul de tip civil nu este admis decat daca scenariul este gandit pentru un joc cu roleplay din partea participantilor.Aceasta restrictie este gandita pentru a evita confuzia cu eventualii civili ce se pot afla în zona de joc sau in apropierea acesteia.


b) Limitari de viteza.

Pentru desfasurarea jocului in conditii de siguranta, dar si pentru un grad de realism mai ridicat am stabilit urmatoarele limitari de viteza luand ca punct de reper viteza si distanta efectiva a armelor reale.Este important de stiut ca valorile se vor calcula si declara in m/s si nu in FPS iar verficarea replicilor se va face cu bile de 0.20 grame si care au hop-up-ul dat la minim.In cazul regulametului de AIRSOFT al clubului CARPATI SOFT AIR se vor trage doar 3 lovituri cu replica respectiva si nu 5. Motivul nu este altul decat minimalizarea intervalului de timp pentru verificarea replicilor indiferent daca este vorba de un joc amical sau o competitie, mai ales ca numarul jucatorilor s-a marit considerabil.Se accepta o abatere superioara fata de clasa dorita de pana la 5 m/s facandu-se media aritmetica a celor 3 valori.


PISTOALE.
Variantele reale :
Viteza la gura tevii: Glock 18C 360 m/s, Beretta M9 354 m/s, Colt 1911 253 m/s, P226 335 m/s.
Distanta efectiva: Beretta M9 60 m, P226 50 m.

Replicile de AIRSOFT:
Viteza maxima admisa: 100 m/s.
Distanta minima de angajare : 1 m.

Observatie: jucatorii care vor folosi pistoale cu CO2 care depasesc aceasta viteza maxima admisa, vor avea obligativitatea sa tina cont de distanta minima de angajare a clasei in care se incadreaza respectiva replica in baza vitezei pe care o dezvolta.
Exemplu:
Revolver Dan Wesson de 4 inch: 134 m/s
Distanta minima de angajare : 10 m.

SMG-uri .(Submachine gun)
Variantele reale :
Viteza la gura tevii: Seria MP5 295-400 m/s, UZI 390 m/s, P90 750 m/s, MP7 725 m/s;
Distanta efectiva: MP5 25-100 m, UZI 200 m, P90 200 m, MP7 200 m;

Replicile de AIRSOFT:
Viteza maxima admisa: 110 m/s.
Distanta minima de angajare : 5 m.

PUSTI DE ASALT.
Variantele reale :
Viteza la gura tevii: Seria AK 715 m/s, Seria M16 930- 975 m/s, Seria G3 800 m/s, Steyr AUG 940 m/s;
Distanta efectiva: Seria AK 300-400 m, Seria M16 550 m, Seria G3 100-400 m, Steyr AUG 300 m;

Replicile de AIRSOFT:
Viteza maxima admisa: 125 m/s.
Distanta minima de angajare : 10 m.

DMR (Designated marksman rifle)
Variantele reale :
Viteza la gura tevii: Seria M14 850 m/s, DRAGUNOV 800-830 m/s, PSG-1 868 m/s.
Distanta efectiva: Seria M14 400-800 m, DRAGUNOV 800 m (maxim), PSG-1 800 m.

Replicile de AIRSOFT:
Viteza maxima admisa: 140 m/s.
Distanta minima de angajare : 15 m.

SAW (Squad Automatic Weapon)
Variantele reale :
Viteza la gura tevii: M 249 915 m/s, M60 850 m/s, MK 48 915 m/s, MG3 820 m/s, RPK 745 m/s, BROWNING 853-860 m/s.
Distanta efectiva: M 249 1000 m, M60 1100 m, MK 48 1000 m, MG3 200-1200 m, RPK 100-1000 m, BROWNING 1371 m.

Replicile de AIRSOFT:
Viteza maxima admisa: 155 m/s.
Distanta minima de angajare : 20 m.

Armele cu luneta cu sistem bolt action
Variantele reale :
Viteza la gura tevii: ZASTAVA M93 BLACK ARROW 888 m/s, M 24 790 m/s, BARRET M9 854 m/s.
Distanta efectiva: APR 338 1300 m, BARRET M9 1800 m (maxim), CHEYTAC M200 2300 m (maxim), M 24 800 m, SSG 2000 1100 m (maxim), Steyr SG 69 800 m, ZASTAVA M93 BLACK ARROW 1600 m.

Replicile de AIRSOFT:
Viteza maxima admisa: 170 m/s.
Distanta minima de angajare : 25 m.

B. Reguli de etica.
Avand in vedere ca AIRSOFT-ul este o activitate militaro-sportiva si recreativa in acelasi timp, este necesar un climat prietenos, respect reciproc si fair-play pentru buna desfasurare a jocului.Astfel ca urmatoarele reguli sunt obligatorii:
- Se interzice limbajul vulgar si ofensator;
- Se interzice participarea la joc a persoanelor in stare de ebrietate sau sub influenta drogurilor.
- Se interzice participarea la joc cu altfel de arme respectiv munitie decat cele ideate si construite pentru participarea la jocurile de AIRSOFT.
-Se interzice aruncarea deseurilor (pet-uri, cutii de suc, ambalaje etc.) pe terenul de joc indiferent de locatia unde se joaca.
- Jucatorul eliminat nu are dreptul de a transmite arma, sa imparta munitiile, sa intre in discutie cu jucatorii activi, in afara de cei eliminati, sau sa transmita informatii altor jucatori activi despre inamic si mersul jocului.

C. Obiectivele principale ale jocului:
- destindere colectiva in cadrul naturii;
- neutralizarea emotiilor negative si a aspiratiilor agresive;
- socializarea si crearea unei bune dispozitii cu/alaturi persoanele participante la joc;
- fortificarea organismului prin exercitii fizice tipice in aer liber;
- indeplinirea obiectivului in functie de scenariul de joc stabilit.

D. Reguli generale de joc.
In ciuda faptului ca AIRSOFT-ul a fost inventat in Japonia, aceasta activitate a devenit atat de populara incat se joaca in majoritatea tarilor de pe mapamond.Astfel ca regulamentul acestui joc difera de la o tara la alta, de la o federatie la alta si de la un club la altul.Totusi exista niste reguli de joc generale care se regasesc in majoritatea regulamentelor dupa cum urmeaza:
-la joc sunt admise persoanele psihic stabile, care au atins varsta de 18 ani, sau care au cel putin 14 ani si sunt insotite de un tutore,
-persoanele care au inchiriat/detin echipamentul necesar pentru joc si care sunt de acord cu REGULAMENTUL DE JOC in cauza.
- in joc participa doua sau mai multe echipe, inarmate si echipate in conformitate cu REGULAMENTUL DE JOC dat.
- scenariul, obiectivele, timpul inceperii si incetarii “ostilitatilor”, hotarele terenului unde se desfasoara jocul sunt bine determinate inaintea inceperii acestuia.
-in teritoriul de joc nu se include campusul echipelor.Preventiv acesta trebuie semnalizat corespunzator.Se interzice amplasarea campusului langa zona de joc.
- derularea jocului, indeplinirea obiectivelor indicate, respectarea REGULAMENTULUI pot fi controlate de arbitri.Deciziile si indicatiile arbitrilor se bazeaza pe REGULAMENT si sunt obligatorii pentru toti membrii echipelor iar ele nu se contesta pe parcursul jocului.
- jocul se bazeaza pe bunul simt si onestitatea fiecarui participant.În timpul derularii jocului nu sunt admise nici un fel de divergente intre jucatori.Jucatorii care se contrazic in timpul partidei parasesc zona de joc si continua disputele in locul special amenajat sau in campus. Este strict interzisa solutionarea disputelor prin intermediul fortei.

- la joc se accepta replici ale armelor reale din material plastic sau aliaje usoare, de productie industriala, care se afla in regim de libera vanzare si care sunt adaptate pentru tragerea cu bile de plastic BB calibrul 6 mm sau 8 mm.
- se permit mijloace pirotehnice de fabricatie industriala, certificate si care se afla in regim de libera vanzare.
- se permit replici ale armelor albe executate din plastic (polistirol sau polietilena), cauciuc sau lemn dar care nu au suprafete ascutite sau muchii taioase.
- jucatorul eliminat trebuie sa imbrace o vesta reflectorizanta(diferita de cea a organizatorilor) sau sa-si ataseze pe varful replici ori pe brat o panglica ce indica eliminarea lui.Semnalizarea eliminarii lui se poate face si prin semnale acustice cu conditia ca scenariul de joc sa-i permita acest lucru.Jucatorul care nu respecta acest punct din REGULAMENT este direct responsabil pentru eventualele confuzii provocate sau/si accidente suferite de acesta pe terenul de joc.
- jucatorul eliminat trebuie sa paraseasca de urgenta terenul de joc si sa se deplaseze in locul special amenajat, a carui amplasare a fost stabilita inaintea jocului fara insa sa perturbe buna desfasurare a jocului in curs.
- jucatorul eliminat nu are dreptul de a transmite arma, sa imparta munitie, sa intre in discutie cu jucatorii activi sau inactivi(discutia pe terenul de joc cu jucatori chiar si inactiv poate induce in eroare ceilalti jucatori aflati in actiune) sau sa transmita informatii altor jucatori activi despre inamic si mersul jocului.
- se interzice deschiderea focului asupra jucatorilor care au semnalizat prin semnale vizuale si acustice eliminarea lor respectiv parasirea jocului sau a persoanelor ce nu participa la joc (localnicilor, turistilor, spectatorilor, etc.).
- jucatorul(indiferent daca este activ sau eliminat) care observa unul sau mai multi jucatori ce nu respecta REGULAMENTUL si spiritul jocului, trebuie sa anunte imediat arbitrii desemnati.
- eliminat, se considera jucatorul care a fost lovit/nimerit macar odata in orice parte a corpului sau a echipamentului.
- ricoseul nu se ia în considerare.
- lovirea/nimerirea jucatorului in arma nu se ia în considerare.
- focul coechipierilor este eliminatoriu.
Observatie: In cazul clubului CARPATI SOFT AIR folosirea incarcatoarelor standard este o conditie obligatorie.Exceptie fac replicile de tip SAW.

2.REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA.
A. Conditii de “inrolare” in Clubul CARPATI SOFT AIR

1.Viitorul membru trebuie sa achite taxa de inscriere.
Taxa de inscriere este in cuantum de 120 RON, iar aceasta se poate schimba ca valoare in urma unei hotarari a Conducerii Clubului.
2.Trebuie sa achite taxa lunara in valoare de 10RON .
3. Viitorul membru trebuie sa-si ia angajamentul de a respecta REGULAMENTUL CLUBULUI CARPATI SOFT AIR.
4. Viitorul membru trebuie sa respecte membrii clubului CARPATI SOFT AIR (indiferent de varsta, conditie sociala si calitate profesionala)si organizarea administrativa si tactica.
5. Viitorul membru trebuie sa detina si sa foloseasca echipamentul de camuflaj MULTICAM specific clubului la evenimentele oficiale.
Observatii:
-Tragatorii de elita si observatorii au libertatea de a-si alege camuflajul in functie de mediul inconjurator si conditiile atmosferice.
-Camuflajul specific clubului poate fi schimbat printr-o hotarare a membrilor clubului.
6. Viitorul membru trebuie sa detina o statie de emisie-receptie compatibila cu sistemele de comunicare deja existente.
Prin urmare poate dobandi calitatea de membru al clubului orice persoana care este acceptat de membrii existenti, care achita taxa de inscriere si se angajeaza sa respecte REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARA.
Minorii vor fi admisi ca membri ai clubului numai cu avizul ocrotitorului legal.
SVEN
 
Posts: 2
Joined: 19 Jul 2011, 10:07

Return to Regulament de joc

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron